f0ll0wers

Pages

Monday, August 15, 2011

::sandalrella::

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera...

herm... dh lama x update bl0g ni kn2?? hehe... s0, memandangkan hari ni aku rsa agk free ckit (ecececeh, mcm la bz sgt si penanam anggur nih.. muahahaha....) nk la mencoret sepatah dua patah n berpatah-patah kata di sini. hari ni dah masuk 15 hari kita berpuasa, maknanya dh setengah bulan kita di bulan Ramadhan yang mulia ini.. cepat kan masa berlalu? s0, amacam setakat ni ada yg dh p0nteng puasa ke? hehe.. dikecualikan bg mereka2 yg ponteng atas alasan yang dibenarkan k? 


sejak dah msk usia dewasa ni (dewasa ke? hehe) rasa masa tu berlalu dgn cepat... mcm jg time bljr kt UPSI dlu.. wah2, x sangka ayat ni akan ku keluarkan juga akhirnya time bljr kt UPSI dulu... s0, mksdnya apa? mksdnya aku sdh secara rasminya telah melangkah ke satu era baru dlm hidup aku... tp, seriously aku sgt2 merindui zaman bergelar pelajar ataupun apa org panggil tu?? hah! campuslife! kalau nak cerita psl cmpuslife ni mmg xkn hbs pny! byk kenangan yg mmg x dpt dilupakan smpai bila2... antara salah satunya ialah secara tak sengaja aku hmpr2 bergelar "sandalrella" sandalrella??? haha.. peristiwa lucu dan sgt2 mencuit hati.. lalalala..

kejadian ni berlaku masa aku di semester dua.. masa tu aku ada kelas pagi, pukul 8 s0 kena turun awl la since kt cni kalu kls pg cnfrm beratur pjg tngu bas dan seperti yg dijangkakan pny la penuh pelajar2 kt bust0p ku0 yg nk naik bas pg tu.. bas pulak, x berapa ada s0 apa lg?? pandai2 la mencelah2 utk berebut.. hehe.. pg tu aku agk blh dikatakan gedik la ckit, tetiba je keluar dr rmh nk ke bust0p pkai earphone dgr radi0 gna handset.. tgh sy0k layan lagu, aku tgk ada sebuah bas tiba, apa lagi mulakan la misi mencelah, tolak menolak dan berebut antara kami2 ini.. selepas bersusah payah mencelah akhirnya aku berada btl2 di dpn pntu bas, tnpa menunggu lama aku melangkah naik ke dalam bas dengan semangatnya, then tiba2... 0pssss!! aku pn xtau mcm mna blh berlaku, tau2 sebelah dr sandal aku tercabut dari kakiku dan terg0lek jatuh ke bawah sedangkan aku dah berada di dalam bas.. aiseh!! bt malu jer, dgn muka yg cuak aku pusing then tgk2 blkg aku rpa2nya budak lelaki.. alamak!! malu kuasa dua dh nih! dh la hands0me.. aish, jth saham tu.. aku msh tercegat kt ctu, sampai la bdk lelaki tu hulurkan sandalku dan letakkan btl2 di kakiku.. aku tinggal nk pkai blk jer.. herm,. apasal mamat hands0me ni x tlg pkaikan?? haha... gediks!!!! aku pn pkai blk sandal tu dan terus berlalu tnpa mengucapkan apa2 hatta terima kasih dan sampai sekarang aku menyesalinya....

aku bukan apa, malu wes!!! walaupun dia tersenyum dan tak gelak2 mcm2 bdk2 lain kt bwh sna tp malu itu ttp ada! wah, macam dh gya cinderella aku nih! k0non2 nk sipu2 malu la tuh! muahahaha... aku pn melangkah mencari tempat duduk, tgk2 dlm bas tu dh dipenuhi ng bdk2 akaun gk yg sma kls ng aku pg ni... mmg kec0h ah diorg ketawakan aku, tp aku bt b0d0h jer la.. aku dh x sngp nk angkt muka bila mamat tu la ke belakang mencari tempat duduk jugak.. kwn2 aku duk sbuk mengusik. aku pulak nk ttp malu la konon2, ckp kt kwn2 aku, aku lah sandalrella di pg hari tanpa sedikit pn menyedari suaraku itu begitu kuat sehinggakan kwn sebelahku menyiku aku.. kuat ke?? owh, yalah aku lupa aku tgh pkai earphone, s0 xleh nk detect suara aku kuat ke x.. alamak!! mamat tu dgr ke? aiseh, malu lg aku!!! aduh la, hani shafida... sudahnya aku biarkan perkara itu menjadi antara kenangan terindah aku di UPSI.. dlm hati sempat lg berkhayal, kalau lah aku ada j0doh ng mamat tu mst kelakar kn? pertemuan pertama disebabkan oleh sandal n atas bs plak tu! wakaka... lawak2!! menyesal tak ckp terima kasih dlu... s0,

kpd awk yg sy langsung tdk mengetahui namanya apatah lagi umur, course, no tel, alamat dan sebagainya... terima kasih banyak2 atas bantuan saudara itu. jasa saudara akan saya kenang sampai bila2...:)

hehe... sampai sni je la dlu... huhu.. nanti akan disambung lagi dgn kisah2 yg menarik dan lucu pernah berlaku pdku spnjg di UPSI.. hehe... bye2..

salam sayang.....:)

No comments:

Post a Comment