f0ll0wers

Pages

Tuesday, August 16, 2011

gimik jer tu...

assalamualaikum w.b.t. dan salam sejahtera....

kelmarin dh cter psl sandal... ala, cter ala2 cinderella yg x jd tuh.. haha... s0 hr ni nk kongsi satu lg kisah menarik dan mencuit hati yg tlh berlaku kpdku sepanjang bergelar pelajar UPSI...

0nce up0n a time......

chewah!! hang ingat ni cter fairytale ke, hani shafida oi??? haha... tp, blh gk la kalu nk jd fairytale tuh... cm cter sandalrella tu, rsa2nya kalu dikembangkan blh dijadikan fairytale st0ry what?? wakaka... byk la ko pny kembang! ingt ni n0vel ke, nk kembag2kn sesuka hati? kalu kembang tang lain, blh consider l0r... tp, nk kembang per?? hah! mmg aku agk kembang pn!! miss kembang semangkuk! muaahahaha.. 0psssss!!! ok, en0ugh2.. sila jgn lari dr tajuk k? berbalik semula kpd cter yg aku nk cter td.. sebenarnya gni al-kisahnya...

kejadian ini berlaku semasa aku di semester 5. dlm kls rekabentuk instruksional dan teknologi, aku dan kawan2 baikku hasmi dan lyziana melakukan micr0 teaching menggunakan modul prinsip akaun yg kami perlu reka sendiri... sbnrnya, dr awl lg aku x brp sdp hati... mula2 tu, hasmi yg present dlu... dan tba2 modul kami tu xleh bka plak gna deskt0p kt tmn u tu... kalut la gk kami time tu, tp nsb baik msh lg blh mengawal keadaan.. tQ ke "technician" kami.. en Hafizudin krn membantu kami menyelesaikan mslh teknikal ini slps beberapa minit... pengajaran diteruskan macam biasa. then, smpai la turn lyziana pulak yg present, segala2nya berjalan dgn lancar since dr pn puji cara pengajaran lyz tu (tmpg bangga wlpn bkn ditujukan bt diri ini.. hehe).. semuanya sempurna sehinggalah sampai plak turn aku...

aku pulak teruskan presentation kami tu dgn mengajukan s0alan kpd rakan2 sekelas yg berperanan konon2nya diorg tu student2 kami... hehe.. credits f0r them! mmg btl2 mcm student ah! haha.. s0alan tu bertujuan untuk penilaian sama ada berkesan atau tidak pengajaran kami.. lps hbs proses penilaian, aku teruskan plak dgn rumusan sbg penutup pengajaran. untuk langkah ini, aku memilih utk membuat rumusan menggunakan white board.. aku ingt lg, masa tu hasmi ada dkt meja tgh klik2 utk tukar slide, lyz plak berdiri dkt dgn whiteboard... aku pn dg langkah ayu dan lemah gemalainya (agk 0ver di situ yer.. hehe) menuju ke arah whiteboard dan mula menulis.. then, aku rsa plak cm "pljr2" aku kt blkg mst x nmpk kn? s0, aku pn konon2 nk jd cikgu yg prihatin la kan, (tp, mmg aku prihatin pn.. haha) tarik la whiteboard tu ke dpn ckit, then tba2!!!

terlebih tenaga kot digunakan untuk tarik whiteboard tu, tba2 whiteboard tu nk jatuh menimpa aku.. apalagi aku pn dgn suara menjerit tu xyah ckp la cz mmg suara aku kuat pn... haha... blh aku hadang whiteboard tu dr jatuh dgn kedua belah tapak tgn aku.. aku xleh nk bayang gaya aku time tu... dh mcm aksi superher0 kot! haha... hasmi dan lyz pn turut sama bt gya nk selamatkan aku (kta hasmi la cz aku x smpt nk tgk apa2 pn time tu)... fuh, nsb baik x jatuh menimpa aku, kalau tak mahu pengsan gk aku rsanya time tuh! huhu... dgn kedua belah telapak tangan masih di whiteboard, akalku ligat berfikir alasan menutup maluku itu... then, dgn selamba aku berpaling ke arah "pljr2"ku itu smbl berkata:

" rilex2, sila bwk bertenang yer.. ckgu buat gimik je td tuh! "

hbs je ayat aku tuh, satu kelas ketawakan aku! siap ng lecturer pn gelakkan aku! mak aih!! ni bkn nk menutup malu dh ni, menambahkan malu adalah.. herm.. ok la, at least aku cuba untuk mengawal keadaan cz kata dr, kta sbg guru kne pndai main peranan utk menjaga credibility kta sbg seorg guru.. s0, aci la kan kata2ku itu untuk mengawal keadaan kelas time tu... yelah, malu beb!!! smpai skrg kalu ingt blk, gelak sorang2... haha... kemudian segalanya berjalan dgn lancar dan yg pst antra kami bertiga aku la yg plg teruk skali present hr tu.. herm... nk wt cmne, bnda yg lps jgn dikenang... iyer dok?? hehe...

ok la, penat sdh menaip.. berhenti dulu smpai di sini... nt akan disambung ngan kisah2 menarik yg lain d entri yg seterusnya.. huhu...:)

 kami bertiga la watak2 utama di dalam ini cerita... muahaha...

 salam sayang....:)

6 comments:

  1. hehehehhe...aku present yg teruk sekali...ahaks menyampah...haiktuihhhhh

    ReplyDelete
  2. kalu mg teruk, aku rsa aku lg la teruk.... wakaka.. beng0m m0lek aku ser0 hr tu.. muahahaha....

    ReplyDelete
  3. hurm bnci i...i x mau ingat..hahah

    ReplyDelete
  4. haha.. apa pn mst ingt pny! pengalaman mengajar kita erti kehidupan yg sbnr.. hehe...

    ReplyDelete
  5. haha, x bleh blah part hani ckp:"" rilex2, sila bwk bertenang yer.. ckgu buat gimik je td tuh! "
    utk men'cover' diri.. sumpah kelakar,akak kat cni pon t'gelak2 ;p

    ReplyDelete
  6. haha... ntah la, kak... xtau la cmne blh kuar idea nk ckp gtu.. haha... malu plak bla fkr2 blk.. stiap kali teringat, mmg tergelak2 ah, xde nk snyum2 dh... muahahaha...

    ReplyDelete